יום שבת, 14 באוגוסט 2010

האם את מכורה?



איך את מתחילה את הבוקר?
האם את לא יכולה להתעורר ללא כוס הקפה של הבוקר?
אולי את חייבת את הקפה אחרי ארוחת הצהריים?
האם את שותה 3 כוסות קפה ביום (ואולי יותר?)
אם זה אכן כך, אז
צר לי לספר לך שאת מכורה.
נכון, קפה זה טעים, ואולי אין לך חשק לאכול משהו,
והקפה גם מעורר, ונותן לך זריקת מרץ
אבל למה בעצם לגוף שלך אין את זה באופן טבעי?
וזו המהות של התמכרות, חומר חיצוני שהגוף זקוק לו על מנת לתפקד.

רוצה לשמוע מה את מפסידה בגלל הקפה הזה?


(בעצם זה לא רק קפה- יש משקאות רבים המכילים קפאין או חומרים דומים- תה, קולה ומשקאות תוססים שונים.)

  • הקפה משתן! ולכן יכול לגרום להרבה בעיות שחוסר נוזלים יכול לגרום, (רוצה לשמוע מה חוסר מים יכול לגרום, כתבתי על זה באחד הפוסטים הקודמים)
  • הקפה משפיע על השינה ויכול לגרום לבעיות שינה
  • הוא יכול לגרום לחרדות ועצבנות
  • לשינוי מצבי רוח
  • הקפה יכול לגרום לבעיות בקיבה ובמעיים.

מספיק דברים או שאת רוצה לשמוע עוד?

אני רוצה לחלוק איתך את החוויה שלי לגבי קפה,
כשהמטפל שלי אמר לי לפני לפחות 10 שנים להפסיק קפה, הסתכלתי אליו כמו משוגע, בעצם אני חושב שגם אמרתי לו את זה.
באותה תקופה הייתי קם ב 430 בבוקר על מנת ללכת לעבוד, וכלל לא דמינתי איך אני יכול לעשות את זה בלי כוס הקפה שלי.
למרות הצעקה הפנימית שעלתה בי והתנגדה נחרצות לכל הפסקה של שתית קפה, נתתי לזה הזדמנות.
כמובן שלא הפסקתי את ההתמכרות שלי מיד ובלי שום עזרה, שינתי לתזונה שמתאימה ומחזקת את מערכת העיכול שלי, השתמשתי בצמחי מרפא לניקוי הגוף ובניית האנרגיה שלו והייתי בטיפול שבועי בדיקור.
אני חושב שלא לקח יותר משבועיים עד שהרגשתי את השינוי.
למרות השעה המוקדמת, למרות העבודה הקשה שעבדתי אז, הרגשתי מלא חיוניות ועירני יותר מתמיד.
ובלי כוס הקפה במשך היום.
מאז, כבר יותר מ 10 שנים אני כמעט לא שותה קפה! כן לפעמים שמתחשק לי, או בזמנים שאני צריך משהו שיעיר אותי (למשל נהיגה ארוכה בלילה). אבל זה יוצא פעם או פעמיים בחודש.


צפריר נחמני Dip. Ac


4 תגובות:

  1. הי צפריר,
    מבחינתי זה אחד האתגרים הגדולים ביותר.
    אבל אולי הצלחת לשכנע אותי לנסות.

    השבמחק
  2. כן,
    כל התמכרות היא אתגר גדול...

    השבמחק
  3. היי צפריר,
    כשאני מפסיקה קפה יש לי כאבים ראש נוראים, מיגרנה קשה
    ניסיתי כמה פעמים ולצערי חזרתי שוב...כשאני צמה אני ממש סובלת, ויש לציין כי אני שותה בסה"כ רק כוס קפה אחת ביום ובבוקר....ואפילו לא מסיימת את כל הקפה.... רוצה לחזור שוב להפסיק לשתות קפה...לא קל

    השבמחק
  4. נתקלתי כבר כמה פעמים במצב הזה.
    בדרך כלל, מצב הזה אומר שהקפה משרת בדרך כזו או אחרת את הגוף. ברגע שמפסיקים לוקחים לגוף את "הקביים".
    למשל יש כאלו שהקפה מזרים את הדם, ברגע שמפסיקים, אין את מה שמזרים את הדם ולכן יש כאב ראש.
    לא הפסקת הקפה גורמת לכאב, אלא חוסר האיזון של הגוף.
    כשמוצאים איך הקפה משרת את הגוף ניתן לפתור את הבעיה המקורית ואז הפסקת הקפה לא גורמת לכזה סבל.

    השבמחק