יום שני, 15 באוגוסט 2011

האם את סובלת מדלקות חוזרות בשלפוחית השתן?



דמייני לעצמך את התחושה ללא הדלקת, ללא הצריבה, ללא הכאב, ללא התכיפות והדחיפות.
האם אפשר להימנע מהכאבים ותופעות הלא נעימות שמופיעים עם הדלקת?
את יכולה לעשות הרבה דברים על מנת לטפל ולרפא את גופך מהדלקות החוזרות והלא נעימות.
במאמר הבא אסביר ממה הן נובעות וגם כמה טיפים לאיך תוכלי למנוע אותן.


הסטטיסטיקה מראה שנשים סובלות מדלקות בשלפוחית בכמות רבה יותר מגברים. ההסבר המרכזי הוא שהמבנה האנטומי שלהן שונה מזה של הגברים. אך זו אינה סיבה מספיקה לדלקות חוזרות ונישנות.
דלקת חד פעמית היא לא נעימה אך נסבלת. דלקות חוזרות בדרכי השתן המגיעות לעתים תכופות מצביעות על כך שצריך לתחזק את הגוף ולמנוע הישנות הדלקת.

ממה נובעת דלקת בשלפוחית השתן?
מערכת חיסון חלשה- גוף שמערכת החיסון שלו חלשה לא יתמודד כראוי עם זיהומים. מה מחליש את מערכת החיסון? מתח בחיי היום יום, תזונה לא מתאימה, חוסר בויטמינים. גורם מחליש נוסף הוא דווקא התרופה המקובלת לטיפול בדלקות בשלפוחית- האנטיביוטיקה. כאשר היא נלקחת לעתים תכופות, היא עלולה לגרום להחלשת מערכת החיסון ולפגיעה בחיידקים הטובים של הגוף.
נסי לשים לב האם את חולה לעתים קרובות בשפעות, הצטננויות או כאבי גרון? האם את מרגישה חלשה ומותשת?
ליחה- כמו שהזכרתי במאמרים קודמים, הרפואה הסינית קוראת לדלקת "ליחה חמה" ומקשרת אותה להתבטאויות שונות של ליחה בגוף. הגורם המרכזי לליחה הוא תזונה שלא מתאימה לגוף וחוסר איזון בגוף שלא מאפשר למערכת העיכול לעכל את המזון כהלכה. ליחה בגוף יכולה להתבטא כהפרשות וגינליות, כיציאות רכות, כמלאות ונפיחות בבטן בעיקר אחרי ארוחות וכצמא רב. האם יש לך חלק מהסימנים הללו?
רגש- בכל זרמי הרפואה ההוליסטית יש קשר ישיר בין הגוף לנפש וכמובן גם לרגש. רגש שלא בא לידי ביטוי, יוצר תקיעות בזרימת האנרגיה בגוף וחוסר תנועה זה עלול ליצור חום המתבטא כדלקת. אם את נוטה לסבול מדלקות לעתים תכופות,
נסי לשאול עצמך מה הרגשת בסמוך להופעת הדלקת ואפילו יום יומיים לפני. האם נכנסת לעימות לא פתור? האם שמרת בבטן רגש כזה או אחר ולא נתת לו ביטוי?
פעילות מינית- אחת הסיבות העיקריות לדלקות היא פעילות מינית- התנועה המעורבת בפעילות מינית יכולה לגרום, בתנאים מתאימים, לחידקים מאזור הנרתיק או מפי הטבעת להיכנס לשלפוחית השתן. אמצעי מניעה שונים המכילים קוטלי זרע או דיאפרגמה גדולה מדי תורמים גם הם להופעת הדלקות.
בדקי עם עצמך האם הדלקות מופיעות אחרי קיום יחסי מין או שינוי בדפוס יחסי המין.
אני ממליץ לך לא לחכות עד שתופיע הדלקת בפעם הבאה, מנסיוני אני יכול להגיד לך שמומלץ לעשות טיפול מונע שימנע את הסבל והכאב.

איך מטפלים בדלקות חוזרות בשלפוחית השתן?
אפשר לטפל בדלקות במגוון שיטות טבעיות. לפני שאת רצה לנסות כל מני דברים, נוכחתי לראות שיש כמה דברים פשוטים שעזרו למטופלות אצלי להתגבר ולמנוע את הדלקות, דברים שיכולים לעזור גם לך. העצות פשוטות, ואת יכולה ליישם אותם בעצמך בקלות.
לקריאת העצות היכנסי ל- דלקות חוזרות בשלפוחית השתן.

צפריר נחמני, Dip Ac
קליניקה לרפואה סינית לנשים וילדים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה