יום שני, 30 בינואר 2012

איך שנת הדרקון משפיע על כל אחד מאיתנו?


שנת הדרקון

ב 23 לינואר התחילה השנה הסינית החדשה, שנת הדרקון
ככה סתם באמצע החודש מתחילה לה שנה חדשה.
פעם חשבתי שזה ממש לא קשור, אולי יש להם לוח שנה מוזר משלהם, אולי אצלם זה אחרת. והם גם קוראים לזה בשמות של חיות, מה זה קשור?
היום אני יכול להגיד לכם שאני רואה כמה זה קשור גם אלינו.
איך זה קשור?
כי יש סיבות מצויינות לזה שהשנה החדשה מתחילה עכשיו, ולשנה הזו יש איכויות מסויימות שמששפיעות גם עלינו. אנחנו אומנם נמצאים רחוק מאוד מארץ סין, אבל אנחנו גרים על אותו כדור הארץ, לא?
זה הכל קשור לשאלה- מאיפה מתחילים מעגל, הרי הוא חוזר על עצמו בלי התחלה ובלי סוף וצריך להתחיל אותו בנקודה מסוימת. אז לפי מה מחליטים שהוא יתחיל דווקא בא' בתשרי (היהודים) או ב 1 לינואר (הנוצרים) או באיזה תאריך משתנה בסביבות ה 5 בפברואר (הסינים)?
אפשר לספר שזה קשור לסיבות דתיות או מסורות כאלו או אחרות, אבל בעיני יש סיבות יותר בסיסיות שמלמדות הרבה.
רוצים לשמוע?
(למי שאין חשק לשמוע על למה דווקא עכשיו מתחילה השנה יכול לדלג ישר ל-מה משמעות שנת הדרקון.)
חשוב להבין דבר חשוב אחד- אתם יודעים מה הכוחות הכי חזקים שפועלים עלינו?
לא, זה לא התקשורת או אירן הגרעינית וגם לא כוחות השוק...
זה השמש והירח, שמבלי לשים לב משפיעים על כל דבר שקורה לנו כאן על כדור הארץ- הם מניעים את כל האוקיינוסים, יוצרים עונות שנה ויום ולילה, צריך להוסיף עוד?.
איך הם קשורים לראש השנה? היום הוא תחילת האביב ואין התחלה יותר טובה לשנה מאשר עונת הליבלוב והפריחה.
"רגע עצור שנייה, אמרת תחילת האביב?, על מה אתה מדבר, החורף רק התחיל עכשיו"
נכון, נכון, אפשר להגיד שהחורף בעיצומו, אבל אפשר להגיד גם אחרת, אני אנסה להסביר. ניקח דוגמא שיותר קל להסביר- שיא החורף. כשאתם חושבים על היום הכי קצר בשנה, זה שהיה לפני בערך חודש, האם אתם חושבים על תחילת החורף או על שיאו?
למה בעצם?
כן, למה אתם חושבים את מה שאתם חושבים? האם כי זה מה שלימדו אותכם או כי הקדשתם לזה מחשבה?
אני מהמר שרוב הסיכויים שאמרתם לעצמכם שהיום הקצר ביותר הוא תחילת החורף, והתייחסתם לאקלים- ובאמת מאז היום הקצר ביותר הרבה יותר קר אצלנו בארץ ישראל. אבל אני רוצה להראות לכם צורת מחשבה אחרת, צורת המחשבה הסינית. כשאתם שומעים חורף, האם זה מתקשר לכם יותר לאור או לחושך? אצלי זה מתקשר יותר לחושך, יש פחות שעות אור, והרבה פעמים השמש מכוסה בעננים, אני גם יותר בבית ויותר חשוך שם. הסינים נתנו לכל הדברים האלו שם משותף- הם קראו לזה יין (Yin). כן, הדבר הזה מהסמל של הדג השחור והלבן. הפירוש של יין זה "הצד המוצל של הגבעה" והוא מסמל את כל הדברים החשוכים, הירח, הקור, הקודר, החומרים שמזינים אותנו (בניגוד לאנרגיה שמניעה אותנו) ועוד הרבה דברים...
אז היום שבו יש הכי מעט שמש והכי הרבה חושך, האם הוא תחילת היין או שיא היין? תחילת החורף או שיא החורף?
התשובה אצל הסינים היא מאוד ברורה- שיא החורף! ומנקודה זו שעות האור רק יתרבו ונתחיל לטפס למעלה לכיוון האביב והקיץ.
עונות השנה


ואיך כל זה קשור לתחילת שנת הדרקון?
אם שיא החורף הוא ביום הקצר ביותר מה מייצג 21/3 היום שבו כמות היום והלילה שווים?
כמובן שאת שיא האביב!
ואם שיא האביב הוא בסוף מרץ מתי מתחיל האביב? בערך חודש וחצי- חודשיים לפני.
ולכן הסינים חוגגים את שנת הדרקון שמגיעה אלינו ב23/1 (התאריך משתנה משנה לשנה בגלל השנה הסינית שמשלבת בין שנת שמש- כמו לוח השנה הגרגוראיני לבין שנת ירח- כמו השנה היהודית). אצלם האביב הוא ההתחלה להכל- כמו הזרעים שפורצים מהאדמה והעצים שמתחילים ללבלב. נכון עדיין יש גשם בחוץ, וקר ועדיין החורף לא נגמר, אבל יש כבר סימנים של ההתחדשות של האביב- תסתכלו על העצים, תוכלו לראות את הניצנים מתחילים לצאת! ואצלנו הכלבה של השכנים כבר מתחילה להשיר את פרוות החורף שלה...(אצלי על השטיח...)
ודרך אגב- גם במסורת היהודית תחילת השנה הייתה פעם בטו בשבט, בשלב מסוים היא עברה לסתיו. אבל זה כבר סיפור אחר...

למה שנת הדרקון ואיך זה ישפיע עליך
בואו נתחיל עם זה שהדרקון היא רק רמה אחת מכל הדברים שמשויכים לשנה הזו שמתחילה עכשיו. דרקון זה נשמע טוב וקליט אבל זו תוספת מאוחרת יותר לקוסמולוגיה הסינית- השפעת גרמי השמיים עלינו בארץ. הרי אמרנו כבר שהשמש והירח הם הכוחות המשפיעים ביותר עלינו ושלא נשכח גם את הכוכבים.
אז מה עוד משויך לשנה הזו?
השנה היא השנה של איבר הקיבה, של האלמנט עץ ושל שלפוחית השתן.
לא רק חיות אלא גם איברים ואלמנטים משחקים כאן תפקיד ומשפיעים על כל אחד מאיתנו. כמו שהמזלות ותנועת הכוכבים שבשמיים משפיעים. מפת שנה מלאה משלבת את כל הגורמים האלו והיא מעט יותר מסובכת. אני משתמש בה על מנת לטפל בצורה יותר מדויקת בכל אחד מהמטופלים.
אבל בואו נתרכז בדרקון- מה זו בעצם שנת הדרקון-
יש 12 חיות הקשורות ללוח השנה הסיני. והן חוזרות על עצמן במעגל של 12 שנה. לכל אחת מהן משויכות תכונות שונות שישפיעו על השנה עצמה וגם על אלו שנולדו בשנה הזו

הדרקון הוא חיה היחידה מבין ה- 12 שהיא מיתולוגית ולא מציאותית. עובדה זו כבר יכולה להגיד הרבה. הדרקון המיתולוגי נתפס כמביא מזל ולכן שנות הדרקון נחשבות כשנים ברות מזל. דמינו לעצמכם חיה כזו, אני משער שלא ראיתם דרקון אבל לפחות מהציורים והסרטים- הוא יפיפה ומלא הוד, יש בו עצמה, יש לו כוחות, הוא חיה חופשית שלא ניתן לכבול אותה ולכן חוקים הם לא בשבילו. הוא יורק אש- סמל לתיאבון הרב שלו, ליצריות שבו, לכאוס שהוא מביא אתו.
נאמר עליו בקלסיקה שהוא "... זה שמביא את ההרמוניה והוא זה שמנביט" הוא מכריז על תחילת האביב, ומעורר בשאגותיו את כל היצורים והצמחים (הזכרנו כבר יצריות וכאוס?) הוא ממש כמו הילד ההיפראקטיבי וחסר הסבלנות של הכיתה שמדרבן ומעיר את כולם...
הדרקון הוא החיה היחידה מבין ה 12 החיות שיכולה לעוף! נאמר עליו שרגליו במים וראשו בשמים. בגלל היכולת הזו הוא יכול לחבר בין הארץ לשמיים. להעיר, אך גם לאחד, להכניס כאוס אך גם השראה.
אפשר להגיד על השנה הקרובה שהיא תהיה כזו- מצד אחד מלאת יצריות וכאוס ומצד שני מלאת מזל, התעוררות, השראה וגם אחדות. לא אנסה לנבא מה יתרחש בשנה הקרובה, אני בסך הכל מטפל ולא נביא. אך חשוב לזכור שלצד כל נבואות הזעם, ההזהרות והפסימיות שעופפים אותנו, בכל חיה יש לפחות שני צדדים. לצד הכאוס והפסימיות שמשרים עלינו יש בשנה הזו פוטנציאל אדיר גם להתעוררות, השראה ואחדות.
והכי חשוב לזכור- המחשבות שלנו משפיעות על המציאות שאנחנו יוצרים. (זה כבר יכול להיות נושא לפוסט אחר...)

שנת דרקון טובה לכולנו

תגובה 1:

  1. תודה רבה לך צפריר יקר!
    מאחלת לך ולכולנו שנה ברוכה, פוריה ושופעת מכל טוב!

    חיבוק חם ממני ♥
    חלי

    חלי פודה
    מאסטר רייקי, מטפלת הוליסטית ומנחת סדנאות

    השבמחק