יום שבת, 21 באפריל 2012

האם יש קשר בין המחזור החודשי שלך לבין דלקות בדרכי השתן?

 נשים רבות יודעות לשאול את עצמן את השאלה- " האם הדלקות בדרכי השתן שאת סובלת מהם קשורות לקיום יחסי מין?” אך לא רבות שואלות את עצמן שאלה חשובה לפחות באותה מידה- האם הדלקות שלך קשורות למחזור החודשי?"
אבל רגע, איך זה קשור? הרי אלו שתי מערכות שונות לחלוטין? האחת קשורה לרחם והשנייה בכלל קשורה לכליות ולשתן! נכון, אמנם הפיזיולוגיה של המחזור קשורה לרחם ולשחלות ואין להם ממש קשר פיזי לשלפוחית השתן, אך כשמביטים בך כאדם שלם ולא כריכוז של מערכות פיזיולוגיות ניתן להבחין בהקשרים רבים בין המערכות השונות
נתחיל מכך ששתיהן, גם מערכת המין גם שלפוחית השתן נמצאות בחלק התחתון של האגן, ולכן הסתכלות על ההתנהגות של המחזור החודשי יכולה להסביר למה בכלל קורות הדלקות החוזרות בשתן.
אמנם לבעיה קוראים בשם אחד- "דלקת בדרכי השתן”, אך בכל אישה המנגנון שגורם לבעיה יכול להיות שונה לחלוטין. אם נתייחס אלייך ולכל הנשים שסובלות מהדלקות באותה צורה וניתן להן בדיוק את אותו טיפול, יש סיכוי שנפספס אותך! את לא תקבלי את הטיפול שאת באמת צריכה ויש סיכוי שגם לא תרגישי הטבה מספקת בכאב מהדלקות.


אלו שאלות את צריכה לשאול את עצמך?

השאלה הראשונה היא האם הדלקת מופיעה בזמן מסוים במהלך המחזור החודשי?- האם היא מופיעה בזמן הביוץ, או אולי דווקא בזמן הווסת- זמן הדימום?. במקרה הזה הקשר בין המחזור והדלקות הוא ברור והדוק אך לא תמיד הקשר יהיה ברור וחד משמעי.
אני רוצה לתת לך דוגמא לכמה הטיפול יהיה שונה בנשים שונות–
אישה שבנוסף לדלקות בשתן סובלת גם מכאבים עזים בבטן התחתונה בזמן המחזור, הסיבה לדלקות היא שאין תנועה זורמת של דם באגן. חוסר התנועה גורם מצד אחד לכאבים במחזור (ברפואה הסינית כאב=חוסר תנועה) ומצד שני גם לדלקות. איך הדלקות קשורות לחוסר תנועת דם? תארי לעצמך נחל שלא זורם ולכן עומד במקום, עם הזמן הוא הופך לביצה ולמקום שלא בריא להיות בו . הטיפול יהיה הנעת האזור- למשל באמצעות צמחי מרפא שמניעים את הדם באזור. בכך אנחנו מטפלים בשורש הבעיה ומצליחים לפתור שני סימפטומים ביחד- גם הכאבים וגם הדלקות.
במקרה אחר לחלוטין יכולה להגיע לטיפול אישה הסובלת מדלקות בדרכי השתן שבכלל לא סובלת מכאבים במחזור. לעומת זאת היא סובלת מהפרשות וגינאליות מרובות במהלך המחזור החודשי. במצב הזה הטיפול יהיה שונה לחלוטין- הוא יהיה דווקא ניקוי הגוף מההצטברות והרעילות באזור. זה יכול להיות באמצעות צמחי מרפא, תזונה או דיקור. ושוב טיפול בשורש הבעיה יטפל בשני הסימפטומים ביחד- גם הדלקות וגם ההפרשות.
אלו היו שתי דוגמאות לדברים שצריך לבדוק במחזור- כאבים והפרשות. בנוסף אליהם יש שאלות רבות שיצביעו על מה בעצם גורם לדלקות החוזרות הנה חלק מהן-
האם המחזור שלך קצר מ 25 יום או ארוך מ- 30 יום?
האם את סובלת ממה שנקרא "תיסמונת קדם ויסתית"?
האם הדימום שלך מסיבי או כמעט לא קיים?
האם יש לך גושים בדימום?
דרך אגב, דבר נוסף שנתייחס אליו ויש לו חשיבות מרובה הוא האם קר לך או חם לך. האם את מהטיפוסים שסובלים מקור כל הזמן? אם כן, חייבים לחמם אותך. כן, לחמם. זה לא אומר להכניס אותך לתנור, לחלוטין לא, זה אומר לאזן את המנגנון הזה שגורם לך לחוש כזה קור. משמעות הקור הזה היא שאין לך בגוף מספיק אנרגיה לחמם את עצמו ולכן הוא לא חזק מספיק להילחם בחיידקים של הדלקות. אם את זובלת מעודף חום על אחת כמה וכמה צריך לוסת את הגוף שלך. דלקת היא תופעה חמה ואצלך זו הדרך שבה הגוף מבטא את החום שבו.


להרגיש טוב יותר.
אני פוגש נשים רבות שעד שהגיעו אלי, הטיפול בדלקות בשלפוחית אצלן הסתכם באנטיביוטיקה או בתרופות טבעיות שנקנו הישר מהמדף בחנות. אלו הם פתרונות מצוינים לדלקת חד פעמית או כזו שחוזרת על עצמה לעתים רחוקות (עוברות שנים בין פעם לפעם...) אך מצד שני טיפול כזה מתייחס לכל הנשים בצורה זהה ובעצם מפספס אותך! ברגע שנתייחס אלייך כאל אדם שלם ונגלה את הסיבה לחוסר האיזון הבסיסי שגורם אצלך לסבל הזה מהדלקות בדרכי השתן נוכל לעזור לך להרגיש טוב יותר בצורה יסודית ושלמה.


גם את רוצה להרגיש בריאה?
אם את רוצה לדעת איך לטפל ולמנוע דלקות חוזרות בדרכי השתן הכנסי לדף ההרשמה לטיפים חינמיים.




אני תמיד שמח לשמוע מה שיש לך להגיד,
את מוזמנת להגיב, לשאול שאלות ולתת עצות.
תרגישו טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה