יום שלישי, 14 ביוני 2011

איך מתמודדים עם חרדות ופחדים?







 פחדים וחרדות יכולים להציף כמו צונמיכמו נהר שעולה על גדותיו ומכסה כל חלקה טובה.
פגשתי אנשים שהפחדים גרמו להם לא לצאת מהביתלחיות בחרדה מתמדתלא לתפקדלא לישון וגם כאלו שהפחד היה נוכח תמידי בחייהם ברמה שמאפשרת תפקוד אך ללא איכות חיים.
אנשים שחווים התקף חרדה מתארים אותו כמשתק ומרוקןנראה מאיים וקודרמכבה כל אור בחיים.

מה עושים עם רגש כה מציף?
הפחד הוא אחד הרגשות הבסיסיים הקיימים בחיינובכל אחד.
האם אפשריים חיים בלי פחד?



אמרה מהקלסיקה של הרפואה הסינית אומרת שכל אדם צריך לכעוס בבוקרלשמוח בצהריםלהיות עצוב בערב ולפחד בלילה!
יש לולפחד (כמו לכל רגש אחרכעסאהבהתפקיד נכבד בחייםהפחד הוא המלאך המגן והשומר עלינו מפני הסכנותהוא זה שרוצה שלא יאונה לנו כל רע.
אך מה קורה כשאותו פחדבמקום להיות המלאך היושב לנו על כתפינוהופך להיות גורם השולט ומנווט את חיינובמקום להגן עלינו ולחלוף כאשר הסכנה עברה הוא ממשיך להציף?
קיימות סיבות רבות הגורמות לאדם להגיע למצב של חרדה כל כך גדולהיש דרכים רבות להסתכל על אותן סיבות והן לא בהכרח סותרות.שילוב של נקודות מבט שונות יכול לתת יותר כלים על מנת לעזור בבעיה

נקודת המבט של הרפואה הסינית.
תפיסה הוליסטיתהרואה את האדם כשלםלא מפרידה בין הרגשות והתחושות לבין הגוף הפיזי והאנרגטיכולם קשורים זה לזה בקשר ישיר.
דוגמה להמחשת הקשרכאשר מישהו מבהיל אתכם הגוף מגיב בתגובה חדההמתח בשרירים עולה והם נדרכיםהנשימה משתנהקצב הלב עולהיש שינוי בגודל האישוניםלאחר שמתברר שהסכנה עברה הגוף חוזר ונרגעקשר ישיר בין הבהלה לבין התגובה הגופניתגם במצבים של פחד מתמשך קיים הקשר ההדוק הזהאך במצב כזה הגוף עדיין לא הגיע לשלב הרגיעה ופורקן המתחהקשר הישיר בין התחושה לבין הגוף הפיזי עובד בשני הכיווניםשינוי בתחושה ישנה את מצב הגוף ושינוי בגוף ישנה את התחושה.

ברפואה הסינית כל רגש משויך לאיבר מסוים בגוף ורגש הפחד קשור לכליות ולאלמנט המים.
למה?
הפחד מתבטא כתחושה פנימית, עמוקה, אפלה ומכווצת.
ועכשיו דמיינו את מעמקי האוקיינוסעמוקאפלאור לא מצליח לחדור פנימה.
האם החיבור בין הפחד למים ברור יותר עכשיו?
גם לאדם שמעיד על עצמו כי אינו פוחד כלל (או יותר נכון לומר, מנותק מרגש הפחד שלויש בעיה במים ובכליות.
 הבעיה בכליות לא חייבת להתבטא בבעיה במנגנון הפיזיולוגי שלהןאו במילים אחרות כאשר אני מדבר על הפחד הנובע מהכליות לא צריך לרוץ לרופא של קופת חולים על מנת לבדוק את מדדי הכליות.
אבל כן, בקליניקה שליכשנבדוק ביחד איך אפשר להתגבר על התחושות האלואבדוק את מצבם האנרגטי של הכליות ואת הסימנים המעידים על כך בגוףדוגמה קטנהאצל מטופל שיספר על חרדות אבדוק האם יש לו כאבים וקור בגב התחתון או בברכייםדבר המחזק את האבחנה של חולשה של הכליות.

מה גורם לחולשה בכליות?
המון דברים.
  • הכליות קשורות לאנרגיה המולדת שלנואנחנו נולדים לעולם הזה עם כמות מסוימת של אנרגיהמטען מולד שקיבלנו מההורים שלנו בזמן ההריון והלידהלעתיםמסיבות שלא קשורות בנו יש חוסרים במטען הזהכמו שאנחנו מגיעים עם תכונות אופי מסוימות אנחנו גם יכולים להגיע עם מחסור באנרגיית הכליות.
  • מכיון שהכליות קשורות לאנרגיה המולדת ומהוות את הבסיס האנרגטי של הגוףככל שנשתמש באותו מאגר שנולדנו איתו כך הוא יותש יותר מהראורח חיים לא מתאים מאוד מתיש את אותו מאגר מולדתזונה לא מתאימהאורח חיים אינטנסיבי בלי מנוחה מספיקהחוסר שעות שינה.
  • אירועים שקורים לנו בחיים הקשורים לפחדיםגם אם היו קצרים ונגמרו בשלום יכולים להשפיע על הגוףאירועים טראומטיים בלידה,בילדותאו במהלך החייםפחדים שלא טופלו ולאורך השנים התגברו.
באמצעות הכלים שיש ליהטיפול ברפואה סיניתמסייע לאדם הסובל מפחדים וחרדות לקחת בחזרה את השליטה בחייו ולהחזיר את הפחד למקומו הטבעי.

איך הטיפול עובד?
האם מחט שמחדירים לגוף יכולה לגרום לפחד כזה להירגע?
כן !
ואיך היא עושה זאת?
הדיקור במהותו עובד על המערך האנרגטי של הגוף.
אני משתמש בטיפולים בנקודות שונותכאלו שיש להן אפקט מרגיעאחרות המחזקות את הביטחון העצמי וגם נקודות המחזקות את הקשר של המטופל עם עצמו ובכך מגדילות את המשאבים שלו בהתמודדות עם הפחד.
לרובבנוסף לפחד ולחרדהקיימים גם סימפטומים גופניים אחריםבעיות במערכת העיכול או הנשימהבעיות שינה ועודהטיפול בהם ישפר את ההתמודדות עם הפחד ולהפךלפעמים נראה הטבה בסימפטומים הפיזיים שתקדים את ההטבה בתחושה.

הטיפול אצלי בקליניקה עובד בכמה מישורים-כמו שהסברתיבעזרת המחטיםניתן לחזק את המערך האנרגטי הפנימי של האדםלחזק אותו במקומות החלשים (כמו למשל לחזק את הכליותולהראות לגוף שיש דרך אחרת לעבוד.
אם אשווה זאת לפסיכולוגיההטיפול הזה עובד ברמת התת מודע.צמחי המרפא בהם אני משתמש עוזרים מכיוון אחרפנימי יותרמתוך הגוף הפיזי וחילוף החומרים בובצורה המזכירה את התרופות של הרפואה הטכנולוגית. אולם פעולתם המשולבת של הצמחים בפורמולה מעצימה אחד את השני ויוצרת אפקט הוליסטי ושלם יותר (סינרגיה)יש צמחים שמרגיעים ומחזקיםויש כאלו שעוזרים לבעיות הנלוות.
הטיפול במגע יכול להרגיע את מערכת העצבים המתוחהאותה מערכת שמייצרת מתח וחרדה.
למטופלים המעוניינים בכך אני מצרף לטיפול גם את טכניקת ה"התמקדות" (focusing)- עבודה בעזרת תחושות הגוף שעוזרת לסובל מהפחדים להתחבר למקומות הבטוחים בגופו הפיזי ולנהל דיאלוג ממקום אחר עם המקומות המתוחים והתחושות הקשותדיאלוג בעל יותר משאבים.
השילוב בין המישורים השונים יוצר עבודה בכל הרבדים-
המחטים עובדות על רמת התת מודעיוצרות את השינוי מבפנים,
צמחי המרפא יוצרים גם כן שינוי מבפנים אך עובדות מתוך החומר הפיזי בגוף.
המגע עובד דרך הגוף הפיזי ומערכת העצבים.
והטיפול בעזרת 
"התמקדותעובד על הרמה המודעת המעלה את התובנות לפני השטח ועוזרת ללמוד מהסיצואציה הקשה.
 
 



לסיכום,
להתמודד עם רגש של פחד בצורה תמידית או עם התקף חרדה אלו חויות לא קלותהתחושות הן עוצמתיות ולעתים בלתי אפשרי למצא את התקווה בגל הרגש המציף.
אך נוכחתי לדעת שבכל אדם קיימים המשאבים להתמודד עם התחושות הללו ואפילו לצמוח מהם.
רק צריך למצא את הדרך להתחבר למשאבים האלו.

 במידה ותרצו למצא את אותם משאבים בתוכם ואת הדרך לריפוי וצמיחה אשמח לעזור לכם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה